de eerste twee weken - Reisverslag uit Zwijndrecht, Nederland van Desiree Ottenheijm - WaarBenJij.nu de eerste twee weken - Reisverslag uit Zwijndrecht, Nederland van Desiree Ottenheijm - WaarBenJij.nu

de eerste twee weken

Door: Desiree Ottenheijm

Blijf op de hoogte en volg Desiree

28 Januari 2012 | Nederland, Zwijndrecht

Hallo allemaal,

Ondertussen zit ik hier alweer twee weken. Tot nu toe bevalt het me allemaal goed; lekker weer, veel zonnen en gezellig stappen. Natuurlijk moet er ook gewerkt worden, maar ik had tot nu toe alleen nog maar een goed rooster. Deze week komt daar verandering in, want ik heb alle ochtenddiensten gekregen (07.30-15.30). Dat betekend dus dat ik elke dag om half 7 me bed uit moet, terwijl ik nu bijna elke dag uit kon slapen. Ik heb ook niet echt gunstige dagen vrij, want ik heb zondag, maandag en dinsdag vrij. Ik weet nog niet welke dagen ik de week daarna vrij ben, maar als dat het einde van de week is, moet ik dus in het ergste geval 10 dagen achterelkaar werken. Maarja, dat zien we nog wel.

Ik begin de mensen thuis nu toch ook wel te missen en vooral het Nederlandse eten mis ik. Elke dag personeelsmaaltijden is ook niet echt top, maar het brood dat ze hier hebben is verschrikkelijk. We eten nu al twee weken lang geroosterde boterhammen, omdat het anders niet te eten is. Dus ik zou graag aan Heleen willen vragen of je stiekem even aan mij denkt bij elke lekker brood dat je verkoopt, haha. Er is nog iets wat ik erg mis; een warme douche! We hebben nu al drie dagen ijskoud water, omdat er iets kapot is. Gelukkig zag ik net twee mannen van de techniek naar beneden komen lopen, dus ik hoop dat zij er iets aan gaan doen. Een ijskoude douche is namelijk echt niet lekker!

Wassen, strijken en afwassen is ondertussen ook één van mijn dagelijkse taken geworden. Jullie geloven me nooit, maar ik probeer echt om het een beetje netjes te houden(ook al lukt dat niet altijd). Ik wil zoveel mogelijk me eigen rotzooi opruimen en dat beland dan ook bijna allemaal in me koffer.

Over twee weken krijg ik mijn eerste bezoek al; opa en oma Stormezand! Ik had dit totaal niet verwacht, dus dan is het natuurlijk extra leuk! Opa is dan ook jarig dus dat moeten we dan maar even gaan vieren. Me ouders komen een weekje in maart samen met Danny, Wendy en Tom. Opa en oma Ottenheijm komen in april een weekje en Danny komt in mei nog een keertje alleen! Zo krijg ik elke maand wel bezoek en dan moet de tijd wel voorbij vliegen!

Ik ga nu nog even aan me stageverslag werken, daarna werken en vanavond op stap samen met Amy. Ohja, ik ga ook nog de foto’s online proberen te zetten!

Hasta Luego! xxx

  • 28 Januari 2012 - 16:52

    Wendy:

    leuke fotos hoor.

    nou jij krijg elke maand iemand anders van de familie op bezoek dat heeft denk niet iedereen, dus dan gaat de tijd wel snel hoor .

    ik ga nog een keer een mail proberen te versturen kijken of nu wel lukt.

    je zus

  • 29 Januari 2012 - 12:58

    Oma Ottenheijm:

    Ik heb net de foto,s bekeken, het ziet er wel leuk uit.Maar de kamer waar je 5 maande in moet leven met zijn drieen is wel behelpen.Zo leer je de kamer thuis zeker waarderen.maar het kan ook gezellig zijn. Het zonnetje maakt veel goed,Dan nog de voetjes in het vis water ,en gezellig werk wat wil je nog meer.Ja je word wel goed bezocht komende tijd.Zo brengen de stageres nog wat vakantie gangers mee krijgen de andere ook zo veel bezoek?? groetjes opa oma xxxxx werk ze

  • 31 Januari 2012 - 12:15

    May:

    Hoi Desiree
    ik ben nog steeds benieuwd of je er ook leuk kan wandelen?
    de foto's geven een zonnige indruk
    en ja, die kamer
    dat is ff wennen denk ik
    maar wel leuk
    groetjes van 10 hoog

  • 03 Februari 2012 - 07:43

    Wendy:

    opa en oma komen er al bijna aan :d

    mama is gistere de vliegtickets uit wezen printen en ze heb gelijk je broek meegenomen, ma denk dat de zuurkool niet pas omdat ze maar 10kilo handbagage hebben maar als niet past nemen wij het wel 4 weken later mee.

    het is hier heeel erg koud en ze geven sneeuw op 3 tot 8 cent. brrrrr.

    ga nu lekker onder de zonnenbank en vanmiddag bij ma der nagels doen.

    heel veel plezier en werkze.
    groetjes van iedereen xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zwijndrecht

Desiree

Actief sinds 29 Dec. 2011
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 17533

Voorgaande reizen:

16 Juni 2013 - 16 December 2013

Gent!

13 Januari 2012 - 04 Juni 2012

Lanzarote!

Landen bezocht: